Dana Untuk 100 Tahun Akan Datang

Monday, January 30, 2012

Ini cerita kawan aku punya .

Aku ada seorang kawan . Kawan baik . Lama juga aku dan dia tidak berutus . Cerita tentang dia , khabar dia . Langsung aku tak tahu . Masing-masing sibuk . Sudah dewasa .

Dia sentiasa mimpi dan mengimpikan gadis ini . Namun , dalam masa yang sama dia sudah ada gadis . Gadis yang pernah tikam dia . Tolak dia sampai jatuh , tarik dia kembali . Tolak , tarik . Hingga sampai satu tahap dia dibiarkan seorang . Terkapai , sendirian .

Gadis yang dia mimpi muncul . Mungkin lebih senang kata , gadis tadi datang bersama cahaya neon . Yang lebih terang cahaya nya dari LED . Dia bagaikan putera . Disayang , dibelai , oh indah bukan ?

Indah itu pasti tak akan lama . Ini pasti . Gadis yang tikam dia datang kembali ketika dia sedang menangkat sauh untuk berlayar , bersama gadis yang dimimpikan . Kapal tadi masih di situ .

Lama .

Berkurun-kurun .

Sudah berbatu karang .

Dia delima . Sayang pada dua-dua . Dua-dua sakit .

Lebih sakit .

Jika aku berada di tempat kau , aku pasti tarik sauh itu . Tapi kau bukan aku . Kau labuh kan sauh itu tadi . Turun . Kau pasti ada sebab . Aku pasti . 

Aku minta kau bahagiakan diri kawan . Supaya tidak sakit . Jangan bimbang tentang aku . Aku ada cinta aku . 

Kasih kau pada dia padamkan . Ambil cinta kau . Campak jauh agar dia tidak sakit . Dia manusia . Yang ada cacat cela . Begitu juga kau , aku .

Peluang kau beri pada orang yang telah tikam kau , aku tahu . Kau kasih kan dia . Jangan belah hati kau . Satu kan ia . Serah kan pada dia . Kau memilih dia . 

Semoga kau lebih bermakna lepas ni . Jaga dia . Jaga kau . 


P/s : Selamat memasukkan makanan yang pertama hari ini ke dalam mulut dan kunyah lalu ke perut .

No comments:

Post a Comment