Dana Untuk 100 Tahun Akan Datang

Sunday, February 5, 2012

Rupa-rupanya kau sama dengan aku .

Hari minggu yang sangat penuh . Jumpa dia . Dia yang aku sayang . Kawan sebantal , se-air liur (maksudnya ngences) . Mujur mulut satu , kalau lebih dari satu memang tak cukup masa yang ada ni .


Dia bercerita . Aku dengar . Aku respon . Apa saja respon aku , dia akan setuju . Apa saja yang dia cerita , aku rasa , macam diri aku . Dan aku macam diri dia .


Apa yang dia mahu dalam satu hubungan . Sama . Sama macam aku . Gelak besar aku dan dia . 


Segala ciri-ciri . Segala tindak tanduk . Ada la yang kurang sama . Tapi sembilan point sembilan peratus adalah sama .


Baru la terungkai pertanyaan aku yang aku pernah tanya pada dia dulu . Senyum kambing aku . Geli hati juga . Tapi itu la kenangan .


Ramai mata dan hati yang akan curiga pada aku dan dia . Apa yang aku dan dia boleh buat . Memang aku dan dia macam ni . Rapat . Amat rapat . Tiada ruang kosong pun yang ada antara perut aku dan perut dia .


Jarang jumpa . Jarang juga on call . Text ? Kadang-kadang . 


Tapi kalau jumpa , seminggu pun takan habis . Tak akan punya .


Aku sayang kau ketat-ketat . Seketat-ketatnya .


Semoga kau disayangi dia . Bahagia sampai bila-bila . Aku ada dengan kau .




P/s : Cakap dengan aku kalau ada yang buli kau . Aku bunuh dia .

No comments:

Post a Comment