Dana Untuk 100 Tahun Akan Datang

Tuesday, November 20, 2012

Berapa kali ?

Berapa kali hati sakit ?
Kali ni lebih remuk dari biasa.
Kemalangan yang disengajakan.
Apa nak hairan, dah berapa kali dia sakit.

Kali ini aku beri kau bahu aku.
Aku beri haba yang ada ini sedikit untuk kau.
Walaupun aku bukan keutamaan kau semenjak ini.
Tapi bukan aku untuk biarkan kau menangis.

Menitik air mata kau, aku lihat.
Aku lihat 7 dari 10 air mata kau adalah perasaan.
Dan 3 lagi adalah hanya air mata.
Berbeza dari kau tangisi aku dulu, ianya sebaliknya.

Kau korban kan apa yang kau rasa pada aku demi dia.
Untuk apa? Atau itu hanya lah kata-kata tanpa perasaan.
Jika benar hati kau pernah aku miliki, ini peluang bagi kita.
Jika tidak, ini kesedihan paling bangsat pernah jadi dalam hidup kau.

Kesedihan bangsat kau, dia pelaku.
Kesedihan bangsat aku, kau pelaku.

Jika kali ini kau pergi semula pada dia, pergi dan jangan kembali walau diri hampir mati.
Ini janji aku pada diri.
Supaya hati tidak mati.
Dan tidak bersemadi.

Tiada lagi peluang kita.
Aku sudah tanam sampai dalam.
Aku sudah pijak bagi hancur.
Aku sudah ludah sampai habis.

Walau pahit, aku telan.
Demi mencari sesuatu yang aku impikan.
Kasih sayang yang untuk aku seorang.
Jadi, aku putuskan usaha aku terhadap kau.

Mungkin ada peluang pertama sedang menanti aku.
Dan janji aku pada dia, tiada peluang kedua yang akan aku pinta.
Usaha terhadap seseorang yang hargai aku akan lebih bermakna.
Abai kan aku seperti dulu, aku biasa.

Hari lahir aku tanpa kau.
Kau bersama dia pada hari lahir aku.
Kau bukan yang terawal.
Aku biasa tanpa rasa janggal.

Bukan taksub pada karma.
Mungkin karma sedang menjemput diri masing-masing.
Siapa tahu bukan ?

Sekukuh mana cinta aku pada kau,
Tapi tiada sedikit kau hargai,
Akan runtuh berkecai menjadi debu juga akhirnya.



P/s : Semoga aku dijumpakan dia.

No comments:

Post a Comment